Журнал МОЛОЧНА ПРОМИСЛОВІСТЬ

Зміст N52
Зміст №52 (2009-03)

Зміст N51
Зміст №51 (2009-02)

Зміст N50
Зміст №50 (2009-01)

Зміст N49
Зміст №49 (2008-06)

Зміст N48
Зміст №48 (2008-05)

Зміст N47
Зміст №47 (2008-04)

Зміст N46
Зміст №46 (2008-03)

Зміст N45
Зміст №45 (2008-02)

Зміст N44
Зміст №44 (2008-01)

2007:
Зміст №43 (2007-08)
Зміст №42 (2007-07)
Зміст №41 (2007-06)
Зміст №40 (2007-05)
Зміст №39 (2007-04)
Зміст №38 (2007-03)
Зміст №37 (2007-02)
Зміст №36 (2007-01)

2006:
Зміст №35 (2006-10)
Зміст №34 (2006-09)
Зміст №33 (2006-08)
Зміст №32 (2006-07)
Зміст №31 (2006-06)
Зміст №30 (2006-05)
Зміст №29 (2006-04)
Зміст №28 (2006-03)
Зміст №27 (2006-02)
Зміст №26 (2006-01)

Попередні роки:
№25 №24 №23 №22 №21 №20 №19 №18 №17 №16 №15 №14 №13 №12 №11 №10 №09 №08 №07 №06 №05 №04 №03 №02 №01

 

 НОВИНИ

ПРОВІДНІ ВИРОБНИКИ МОЛОКА ВВОДЯТЬ СПЕЦІАЛЬНЕ МАРКУВАННЯ, ЩО ГАРАНТУЄ СПОЖИВАЧАМ ЯКІСТЬ ТА БЕЗПЕКУ.

З 2008 року якісне та безпечне молоко буде маркуватися знаком "Вищий молочний стандарт". Рішення про маркування ультрапастеризованого* молока у асептичній картонній упаковці спеціальним знаком є консолідованою позицією усіх провідних гравців молочної галузі України. У найближчий час знак з'явиться на упаковках молока від торгових марок компаній "Люстдорф", "Вімм-Білль-Данн", "Юнімілк", "Донецький міський молочний завод № 2", "Балтський молочноконсервний комбінат дитячих продуктів", "Куп'янський молочноконсервний комбінат".

13 березня під час прес-ланчу експерти та провідні виробники молока повідомили про те, що на українському ринку з'явився спеціальний знак для маркування натурального та якісного питного молока. Знак являє собою зображення голови корови, обрамлене надписом "ВИЩИЙ МОЛОЧНИЙ СТАНДАРТ", у вигляді печатки синього кольору та наноситься на бокову або лицьову панель упаковки.

У засіданні взяли участь:
Лідія КАРПЕНКО, президент Спілки молочних підприємств України;
Надія КОВАЛЕНКО, керівник консультативно-контрольної лабораторії Інституту мікробіології та вірусології ім. Д.К.Заболотного, професор, доктор біологічних наук, член-кореспондент НАН України;
Урош КЕПІЦ, генеральний директор компанії "Тетра Пак";
Максим КУЧКО, директор з маркетингу компанії "Юнімілк-Україна".

Експерти давно визнали необхідність спеціального маркування якісного молока. За результатами проведеного у лютому цього року опитування, важливість впровадження такого маркування підтвердили і споживачі молока. За даними компанії МАСМІ, яка проводила опитування, 67% споживачів не завжди впевнені у якості молока, яке вони купують у магазині. 62% покупцям важко зробити вибір якісного молока за зовнішнім виглядом упаковки, а також за надписами на ній. При цьому 93% споживачів підтверджують, що поява на упаковці молока спеціального знаку, що інформує про відповідність продукту певним стандартам якості, значно полегшить їм вибір. 88% висловили довіру подібному знаку, якщо його буде затверджено професійною організацією, наприклад, Спілкою молочних підприємств України.

Базуючись на власному міжнародному досвіді, компанія "Тетра Пак", один з учасників Клубу**, запропонувала ввести спеціальне маркування. Цю ініціативу підтримали Спілка молочних підприємств України та провідні українські виробники питного молока. Як сказала почесний Голова Клубу Лідія КАРПЕНКО, далеко не завжди споживачі знають про критерії, які визначають дійсно якісне молоко та вміють під час покупки відрізнити добрий продукт від посереднього, а іноді й небезпечного. "Молоко - базовий продукт харчування, який ми споживаємо практично щодня. Тому так важливо, щоб виробники брали на себе відповідальність за інформування та просвітницьку роботу з покупцями", - зазначила вона.

Думку пані Карпенко підтримала і Надія КОВАЛЕНКО: "Провівши дослідження найбільш популярних видів молока: розливного "з рук", молока "у плівці" та молока у картонній упаковці, ми у черговий раз отримали підтвердження тому, що далеко не все молоко, яке продається в місті, відповідає стандартам якості та безпеки. Зазвичай, купуючи дешеве молоко, споживачі ризикують своїм здоров'ям". Так, за словами пані Коваленко, у досліджуваних зразках базарного молока було виявлено до 10 млн. мікроорганізмів у 1 (!) мл при нормі, наприклад, для першого класу не більше 500 тис. Більш того, виявлені бактерії групи кишкової палички, ентерококи та навіть гнилісна мікрофлора! У деяких зразках молока у поліетиленовій плівці спостерігалася підвищена кількість мікрофлори. У зразках молока у картонній упаковці сторонньої мікрофлори не виявлено.

Коментуючи ініціативу компанії, генеральний директор "Тетра Пак Україна" Урош КЕПІЦ зазначив, що сьогодні основна світова тенденція полягає у переході на споживання упакованого молока, при цьому важливою є гарантована свіжість та безпека цього делікатного продукту. Не дивлячись на те, що Україна посідає одне з останніх місць у Європі за рівнем споживання упакованого молока, останнім часом ситуація почала помітно змінюватись. "Український споживач стає більш уважним та вибагливим до продуктів, які він обирає для себе та своєї сім'ї. Тому ми вирішили перенести міжнародний досвід в Україну та ініціювати введення спеціального маркування для якісного молока",- зазначив У. КЕПІЦ. При цьому він відмітив, що мало просто поставити знак, необхідно пояснити споживачу, на якому саме молоці і чому з'явилось маркування. "Знак з'явиться на молоці, в основі якого виключно молочна сировина вищого та першого ґатунку, яке оброблене за щадною технологією ультрапастеризації, що дбайливо зберігає природну користь молока. Крім того, молоко має бути упаковане в асептичну картонну упаковку у герметичних умовах, що виключить можливість потрапляння бактерій ззовні та псування продукта, а також захистить молоко від руйнівної дії тепла та світла. Нічого дивного, що ініціатива виходить саме від компанії "Тетра Пак". Адже наша місія "Дбати про корисне", а молоко, безумовно, один з найкращих подарунків природи", - підкреслив У. КЕПІЦ.

Про підтримку компанією "Юнімілк" ініціативи маркування якісного молока знаком "Вищий молочний стандарт" заявив присутній на засіданні директор з маркетингу компанії Максим КУЧКО. За його словами, виробники готові підключитися до проведення просвітницької роботи серед споживачів. "Купуючи готовий продукт, споживач має право знати, що для виробництва такого молока ми використовуємо сировину лише вищої якості, а значить - найкращу. За рахунок впровадження сучасної технології - ультрапастеризації - ми зберігаємо цінні поживні властивості, натуральність та гарантуємо безпеку продукту", - відзначив він. Також пан Кучко наголосив, що необхідна уніфікація термінології: "Коли все молоко виготовлене за технологією ультрапастеризації, буде маркуватися єдиним терміном, це полегшить вибір продукту перш за все самому споживачу".

Всі учасники засідання були одностайні у думці, що сьогодні в країні формується нове покоління людей, які ведуть активній спосіб життя і турбуються про власне здоров'я. Вони хочуть та можуть дозволити собі найкращі продукти, якісні та безпечні. Маркування молока як одного з базових продуктів щоденного споживання знаком "Вищий молочний стандарт", спростить споживачу вибір якісного і гарантовано свіжого молока.


* Ультрапастеризація - промислова обробка, під час якої сире молоко тільки вищого і першого ґатунку протягом 3-4 секунд нагрівають до 135-137ЇС і так само швидко охолоджують у повністю стерильних та герметичних умовах. У результаті такої обробки знищується стороння мікрофлора, яка призводить до скисання молока, при цьому максимально зберігаються природні корисні речовини - білок, кальцій, вітаміни. У 1989 році ця технологія була визнана Американським інститутом харчової промисловості "найважливішим винаходом у харчовій промисловості за останні 50 років".

** Клуб здорових традицій "Вищий молочний стандарт" - добровільне об'єднання, створене під егідою Спілки молочних підприємств України. Головним завданням Клубу є підвищення рівня поінформованості споживачів щодо стандартів якості та вимог до молока. Учасники Клубу - провідні експерти в галузі молочної промисловості, у сфері охорони здоров'я та гігієни харчування, а також представники ЗМІ. Діяльність Клубу не передбачає просування окремих торгових марок, брендів. Головним предметом обговорення є якісне молоко як базовий продукт харчування.

За додатковою інформацією звертайтеся до Вікторії Хоменко, координатору Клубу "Вищий молочний стандарт" тел. моб. +38 097-388-84-38, роб. +38 044 492-89-04, e-mail: Khomenko@clever-group.com.ua


 


 

© Молочна Промисловість, 1999-2009