Журнал МОЛОЧНА ПРОМИСЛОВІСТЬ

Зміст N52
Зміст №52 (2009-03)

Зміст N51
Зміст №51 (2009-02)

Зміст N50
Зміст №50 (2009-01)

Зміст N49
Зміст №49 (2008-06)

Зміст N48
Зміст №48 (2008-05)

Зміст N47
Зміст №47 (2008-04)

Зміст N46
Зміст №46 (2008-03)

Зміст N45
Зміст №45 (2008-02)

Зміст N44
Зміст №44 (2008-01)

2007:
Зміст №43 (2007-08)
Зміст №42 (2007-07)
Зміст №41 (2007-06)
Зміст №40 (2007-05)
Зміст №39 (2007-04)
Зміст №38 (2007-03)
Зміст №37 (2007-02)
Зміст №36 (2007-01)

2006:
Зміст №35 (2006-10)
Зміст №34 (2006-09)
Зміст №33 (2006-08)
Зміст №32 (2006-07)
Зміст №31 (2006-06)
Зміст №30 (2006-05)
Зміст №29 (2006-04)
Зміст №28 (2006-03)
Зміст №27 (2006-02)
Зміст №26 (2006-01)

Попередні роки:
№25 №24 №23 №22 №21 №20 №19 №18 №17 №16 №15 №14 №13 №12 №11 №10 №09 №08 №07 №06 №05 №04 №03 №02 №01

 

 НОВИНИ

Володимир Лабінов про умови здорової конкуренції

- Володимир Віталійович, минув майже рік після V Міжнародного форуму "Молочна індустрія - 2007", дуже скоро почне свою роботу черговий, VI Міжнародний форум. Молочна Спілка Росії узяла на себе ініціативу проведення великих галузевих заходів. Найголовнішим є те, що вже став традиційним щорічний Міжнародний Форум "Молочна індустрія". Молочна Спілка Росії проводить його спільно з компанією Глобал Експо на кращих виставкових майданчиках Москви.

Розкажіть, будь ласка, про майбутній Форум. Що нового чекає на учасників і гостей?

- Цього року Форум пройде в Міжнародному Виставковому Центрі "Крокус Експо". Це сучасний виставковий майданчик, де передбачено все необхідне технічне оснащення, щоб компанії, що беруть участь у виставці, мали щонайширші можливості для демонстрації своїх досягнень. Тематика Міжнародного Форуму охоплює всі бізнес-процеси галузі. На виставці будуть представлені такі теми: устаткування і технології, інжиніринг і харчові інгредієнти, упаковка і готова продукція, дитяче харчування, сировина, напівфабрикати, клінінг і санітарна обробка, очисні споруди, сертифікація і стандартизація.

Ми навмисно відмовилися від демонстрації готової продукції. Це вчорашній день, оскільки будь-який великий супермаркет є постійною виставкою всього асортименту молочних продуктів, що випускаються галуззю. На наше переконання, показувати треба не головку сира, а устаткування, на якому цю головку можна зробити. Наприклад, демонструвати технологічну лінію, на якій можна виготовити продукт. Повторюю, треба показувати технічні рішення, технологічні рішення, інгредієнтні пропозиції.

Ми підготували серйозну ділову програму, яка включає з'їзд Молочної Спілки Росії, науково-практичну конференцію, професійний конкурс на кращу продукцію "Молочний успіх 2008", технічні екскурсії на тваринницькі і молокопереробні підприємства, бізнес-самміти і зустрічі.

Міжнародний Форум 2008 за числом учасників та за обсягом тем, що на ньому розглядаються, є наймасштабнішим спеціалізованим заходом молочної промисловості і молочного тваринництва Росії. Найважливішим заходом Форуму є Міжнародна науково-практична конференція, програма якої за тематикою і за професійним рівнем надзвичайно актуальна. Оголошені нові теми для професійного обговорення фінансів, оподаткування, бухгалтерського обліку, прямого продажу молочної продукції. Значно розширені секції, на яких фахівці обговорять питання із зоотехнічного і ветеринарного обслуговування дійного стада, будівництва і реконструкції ферм, а також фермерського менеджменту.

В рамках Форуму відбудеться зустріч представників молочних спілок Євразії "Галузеві об'єднання підприємств молочної промисловості пострадянського простору". Вперше ми проведемо Бізнес-самміт лідерів молочної індустрії. Знову ж таки, вперше нам вдалося залучити до участі в діловій програмі Форуму представників великих торгових мереж: Асоціації компаній роздрібної торгівлі "АКОРТ" і Об'єднання дрібних і середніх торгових мереж Росії.

Таким чином, підготовча робота проведена дуже грунтовна. Не хочу розкривати всіх секретів. Вважаю, учасники Форуму зможуть знайти для себе багато корисного.

- Що Ви можете сказати про стан російського ринку молочної продукції?

- Зараз на торгових полицях можна знайти набагато ширший асортимент, ніж раніше. Вітчизняна промисловість дуже швидко освоїла західні технології, в результаті наша асортиментна полиця стала набагато ширша, ніж європейська. Причому, цю полицю можна абсолютно чітко розділити на продукти традиційні, продукти нові і продукти фальсифіковані.

- "Фальсифіковані" означає небезпечні для здоров'я?

- Слово "фальсифікація" відноситься більшою мірою до термінології. В даному випадку, це не має відношення до небезпеки. Стандартизація в харчовій промисловості була не така розвинена, як, наприклад, у машинобудуванні. Державній стандартизації підлягали продукти, призначені для державного резервування: тверді сири, сухе молоко, молочні згущені консерви. Решта асортименту випускалася за галузевими нормативними документами. Це створило поле для всілякої фальсифікації в термінології. Коли найменування продукту не відображає суть. Тобто, там нічого традиційного немає, а на упаковці написано: "смак, знайомий з дитинства" або "за старими бабусиними рецептами". Це вже недобросовісний маркетинг. Для нас було дуже важливо розібратися з термінологією.

Поясню на прикладі. В кінці 90-х в Московській області західні компанії вперше побудували свої заводи. Всі вони були націлені на випуск одного продукту - йогурту. Хоча йогурт - це первинно наш вітчизняний продукт. Він вироблявся у нас в країні і називався "Мечниковська простокваша". Попиту не мав, хоча випускався промисловим способом на Останкінському молочному комбінаті, продавався в скляних банках з портретом Мечникова. Його виробляли всі молочні кухні країни. Технологія пішла до Європи, де стали робити на основі цього продукту всілякі десерти з сиропами, з фруктами. Повернувся він до нас уже з назвою "йогурт".

І в самій Європі немає єдиного тлумачення терміну "йогурт". Французи вважають, що це продукт з живою мікрофлорою, тобто не схильний до термічної обробки після сквашування. Німці і голландці дозволяють собі цей продукт термічно обробляти. А Росія завжди виробляла молочні продукти у величезних об'ємах: кефір, сметану, сир, сирі тверді. Це все продукти з живою мікрофлорою. Ринок йогурту ріс, і всі наші заводи стали випускати йогурти. Але споживчі характеристики продукту різні. Тоді за ініціативою наших молочників було розроблено новий стандарт, який визначив, що йогурт - це продукт з живою мікрофлорою. Відтепер технологія закріплена, параметри затверджені. Таким чином, поличка диференціювалася. Цей перший досвід показав, що схема стандартизації дозволяє об'єднувати інтереси конкурентів на користь галузі. Це приклад успішної співпраці конкурентів для просування галузевого завдання.

Як я вже говорив, були розроблені стандарти на масло, спреди і маргарин. З'явилися стандарти на національні молочні продукти, молоко питне, кефір, вершки питні. Ми в цьому сенсі попереду всіх харчовиків. Роль Молочної Спілки в тому, що вона узяла на себе місію стандартизації, введення термінології. Ми упорядкували ринок. Ми створюємо умови для здорової конкуренції, створюємо умови для правильного інформування споживачів.

Матеріал надано "Глобал Експо", бесіду вела Н. Александрова


 


 

© Молочна Промисловість, 1999-2009