Журнал МОЛОЧНА ПРОМИСЛОВІСТЬ

Зміст N52
Зміст №52 (2009-03)

Зміст N51
Зміст №51 (2009-02)

Зміст N50
Зміст №50 (2009-01)

Зміст N49
Зміст №49 (2008-06)

Зміст N48
Зміст №48 (2008-05)

Зміст N47
Зміст №47 (2008-04)

Зміст N46
Зміст №46 (2008-03)

Зміст N45
Зміст №45 (2008-02)

Зміст N44
Зміст №44 (2008-01)

2007:
Зміст №43 (2007-08)
Зміст №42 (2007-07)
Зміст №41 (2007-06)
Зміст №40 (2007-05)
Зміст №39 (2007-04)
Зміст №38 (2007-03)
Зміст №37 (2007-02)
Зміст №36 (2007-01)

2006:
Зміст №35 (2006-10)
Зміст №34 (2006-09)
Зміст №33 (2006-08)
Зміст №32 (2006-07)
Зміст №31 (2006-06)
Зміст №30 (2006-05)
Зміст №29 (2006-04)
Зміст №28 (2006-03)
Зміст №27 (2006-02)
Зміст №26 (2006-01)

Попередні роки:
№25 №24 №23 №22 №21 №20 №19 №18 №17 №16 №15 №14 №13 №12 №11 №10 №09 №08 №07 №06 №05 №04 №03 №02 №01

 

 НОВИНИ

Проект ДСТУ 4518:2006. Пропозиції Комітету експортерів / імпортерів та харчової промисловості Європейської Бізнес Асоціації до Держспоживстандарту та Міністерства економіки України

Державний комітет з питань технічного регулювання та споживчої політики обнародував ДСТУ 4518:2006, що набуває чинності з 1 жовтня 2006 року. Даний ДСТУ містить чимало положень, які прямо суперечать як чинному українському законодавству, зокрема, закону України "Про безпечність та якість харчових продуктів" , закону України "Про захист прав споживачів", закону України "Про державне регулювання імпорту сільськогосподарської продукції" тощо, так і європейським принципам.

У зв`язку з цим Комітет експортерів / імпортерів та харчової промисловості Європейської Бізнес Асоціації, що об`єднує провідних представників харчової промисловості (Данон, Євро Фудз, Кока-кола, Крафт Фудз, Юнілівер тощо), провівши численні консультації та наради з представниками державних органів, звернувся з відповідним клопотанням до Голови Держспоживстандарту та до директора Департаменту регуляторної політики Міністерства економіки України.

На думку членів Комітету, вступ цього ДСТУ в дію з 1 жовтня 2006 р. без приведення його у відповідність до чинного законодавства завдасть суттєвих збитків як українським виробникам харчових продуктів, так і імпортерам.

Зокрема, Комітет наголошує на таких суперечливих положеннях ДСТУ 4518:2006:

1) П. 4.5.11 ДСТУ, який стосується нанесення інформації про дату виробництва та фасування, суперечить вимогам українського законодавства Ст. 38 Закону України "Про безпечність та якість харчових продуктів" та Ст. 15 Закону України "Про захист прав споживачів", оскільки вищезазначені Акти надають виробнику альтернативу зазначати у маркуванні або кінцеву дату споживання "вжити до" або дату виробництва (пакування) та строк придатності. Також п. 4.5.11 суперечить вимогам Європейської Директиви 2000/13/EC від 20 березня 2000 року про маркування, оскільки європейське законодавство передбачає обов`язковість лише наявності інформації про дату "вжити до" на пакуванні продуктів харчування.

2) П. 4.5.2.3 ДСТУ, встановлює нову вимогу до маркування та вимагає зазначати на пакуванні адресу експортера, що не передбачається Ст. 38 Закону України "Про безпечність та якість харчових продуктів" та Ст. 15 Закону України "Про захист прав споживачів".

3) П. 4.5.12 ДСТУ про обов`язковість надання на пакуванні (імпортованих та українських продуктів харчування) інформації про ГОСТ, ДСТУ, ГСТУ/СОУ, ТУ, в існуючій редакції зробить неможливим імпорт в Україну багатьох продуктів харчування, на які відсутні нормативні документи, визнані в Україні, і суперечить чинному законодавству, зокрема, ст. 4 Закону України "Про державне регулювання імпорту сільськогосподарської продукції"

Члени Комітету закликають усунути вищезазначені невідповідності на етапі прийняття ДСТУ, врахувавши зауваження виробників харчових продуктів, що передбачається ст. 5 Закону України "Про стандартизацію", і наголошують на необхідності відкласти його вступ у дію щонайменш на один рік, оскільки впровадження ДСТУ з 1 жовтня 2006 року в існуючій редакції суттєво ускладнить чинну нормативну базу та фактичний стан ринку харчових продуктів.


 


 

© Молочна Промисловість, 1999-2009